14 Mart 2013 Perşembe

PORTAKAL SUYU iLE ISLATILMIS ISLAK KEK YAPALIM :)



Bu benim özel keklerimden bir tanesidir cok sevilir, ben bu keki hic kimseden görmedim ögrenmedim, tamamiyle ölcüsü tarifi bana aittir.

Sözü fazla uzatmadan hemen tarife gecelim :) Fotograflar instagram sayfamdan :)
Instagramda beni takibe almak isterseniz @nesliname


Malzemeler
  • 3 Tane orta boy Yumurta
  • 1 Su bardagi Seker
  • 1 Su bardagi Süt
  • 1 Su bardagi Siviyag
  • 3 Su bardagi Un
  • 5 Tane büyük boy Taze Portakal
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya Sekeri
  • 1 Tane Portakal kabugu rendesi 

Portakalli Serbet icin
  •  5 Portakaldan taze portakal suyu
  • 2 Cay bardagi Seker

Hazirlanisi

3 Tane yumurtayi karistirma kabina alip iyice köpürene kadar cirpiyoruz. Yumurtalar köpürdükten sonra icine 1 su bardagi sekeri ve 2 paket vanilya sekerini ekleyip yine krema kivamina gelene kadar cirpiyoruz. Krema kivamina geldikten sonra sirasiyla, sütü sivi yagi ekleyip yine cirpiyoruz. En son 3 su bardagi unu ve kabartma tozunu karisimin icine elek yardimiyla eledikten sonra portakal kabugu rendesinide ekleyip cirpma teliyle hafif hafif iyice karisitiriyoruz. Karisimi kare borcama aliyoruz ve 150 derece firinda pisiriyoruz yaklasik bir saat iyi kabarmasi icin.



Simdi serbetine geciyoruz :) 5 tane portakalin suyunu cikardiktan sonra karistirma kabina alip 2 cay bardagi sekeri ekleyip sürekli karistirin sekerleri eriyinceye dek ama dikkat edilmesi gereken nokta burada asla ocakta eritmeyin :)




Kekimiz pistikten sonra dilimleyin ve üzerine Portakal serbetini gezdirin :) Servis yaparken üzerine hindistan cevizi eklemeyi unutmayin :)




Afiyet olsun :)


Diger postlarda görüselim olurmu :)


Sevgiyle Kalin


29 yorum:

  1. Canim eline saglik olsun . Harika gozukuyor severim portakal kokulu keki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim canim. Bende cok seviyorum bu keki özelliklede bol serbetlisini :) Tesekkür ederim güzel yorumun icin.

      Sil
  2. eline sağlık arkadaşım kekin nefis görünüyor
    ben de buna benzer yapıyorum kakaolu tercih ediyorlar çocuklar
    kekine sıvıyağ ve şeker koymuyorum şerbetini de daha tatlı yapıyorum
    bak aklıma düşürdün yine yapayım da paylaşayım
    portakal kokulu herşey seviliyor
    afiyet bal olsun
    kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkür ederim canim bu güzel yorum icin. Ben kakaolu pek sevmem ama son günlerde sevmeye basladim nedense :) insallah yapta blogunda paylas canim bekliyoruz senden güzel tarifler :)

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim cok tesekkürler güzel yorumun icin. Buyur al afiyet olsun :)))

      Sil
    2. Yorumum neden silindi acaba merak ettim..

      Sil
    3. Canim ben silmedim gercekten bende yorum bir blog yöneticisi tarafindan silindi yaziyo sanirim yorumunu sen silmissin tekrar

      Sil
    4. Canım kusura bakma ne olur..Ben de acaba yanlış bir şey mi yazdım diye düşünmeye başladım..Sorun yok o zaman..Sevgiler..

      Sil
    5. Canim ne kusuru yanlisliklar olur böyle sen kusura bakma asil. Sevgiyle kal :)

      Sil
  4. Çok lezzetli ve güzel görünüyor ellerine sağlık canım :) bende çok severim portakallı keki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim tesekkür ederim güzel yorumun icin cok sagol :)

      Sil
  5. Mis gibi portakal kokusuyla , yaparken nasil canim istedi :) ellerine saglik arkadasim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim canim beni instagramdada burdada yorumsuz birakmiyorsun cok tatlisin sen ya :)))

      Sil
  6. Şuan 5 tane portaka yiyebilirim olsa:)
    Nasıl güzel gözüktüler öylee..
    Tabi kek de aynı şekilde:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim cok tesekkür ederim güzel yorumun icin :) gercekten bende seviyorum portakali bende aynen yiyebilirim :)

      Sil
  7. Merhaba blognuzu çok beğendim hemen izlemeye aldım.Portakallı kek bir harika olmuş uzanıp yemek istedim:)Ben de sizi blogma bekliyorum umarım kırmaz bize katılırsınız sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun icin cok sahol. Tabiki kirarmiyim hic katildim bileki :)

      Sil
  8. Merhba;
    Blogunuz çok hoş, içten :) takibe aldım sizi,
    Benmde bir moda blogum var, gelirseniz mutlu edersiniz beni :)
    http://benlimoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık, ben sanırım bir de kakao ya da çikolata ekleyerek yapabilirim, çünkü en sevdiğim kek :)

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık, bende benzerini yaparım.Tabii ki herkesin bir kek ölçüsü vardır ya, ona göre.Ama sizinkini de denemeli.

    YanıtlaSil
  11. Fena halde canım istedi hemen eve gidip denemek istiyorumm :)
    Elinie sağlıkk :)

    YanıtlaSil
  12. Woow siteniz çok güzel buda benim ıslak kek tarifi sitem http://sofrayemektarifleri.blogspot.com sitesinde en güzel pasta tarifleri ve hünerli bayanlardan yemek tariflerine ulaşabilirisniz.

    YanıtlaSil
  13. Sekerli portakal suyunu kek firindan cikar cikmazmi dokuyoruz yoksa kek ilikkenmi? Kekim firinda cok guzel kabariyor bu arada :) paylasim icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim aslinda fark etmez biraz beklesende olur hemen döksende olur ben firindan cikinca 10 dakika bekleyip döküyorum afiyet olsun :)

      Sil
  14. Sekerli portakal suyunu kek firindan cikar cikmazmi dokuyoruz yoksa kek ilikkenmi? Kekim firinda cok guzel kabariyor su an :))) paylasim icin tesekkurler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...