21 Ekim 2017 Cumartesi

ZEUGMA CiNGENE KIZI MOZAiGi



Bu yaz tatilinde Gaziantep Zeugma Müzesinide ziyaret etmistim. Gaziantep´in Nizip ilcesindeki Zeugma Antik Kenti´nden cikarilan Zeugma mozaiklerinin simgesi haline gelen ´Cingene Kizi´ mozaigi gercekten en etkileyici mozaikti...





Ayrica özel karanlik bir odada sadece Cingene Kizi mozaigi aydinlatilarak sergilenmeside cok cekiciydi benim icin. Inanin büyüleniyorsunuz.

Yakindan görmek daha baska bir duydu benim icin. Benim gibi sizde tarihi yerleri yada eserleri meraklisiysaniz ne demek istedigimi anlamissinizdir.

Ben cingene kizi mozaigini erkege benzetiyorum. Ben bu düsüncemi oradaki görevliye söyledigimde, bazi Arkeoloji uzmanlarinin büyük iskender olma olasiligininda yüksek oldugunu söylediklerini söylemisti.


 Zeugma ilgili paylasimlarim devam edecek...




1 yorum:

  1. Söylemeden geçemicem, ben de hep erkek olduğunu düşünmüşümdür :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...