1 Haziran 2013 Cumartesi

ARTIK BUMERANG ÜYESi DEGiLiM, BLOGUMUZ SÖMÜRÜLMEMELi


Uzun süredir Bumerang diye bilinen bir sayfanin üyesiyim. Bu güne kadar Bumerang bloguma hic bir fayda saglamadi acikcasi, sadece iki kere tanitimi yapildi blogumun bana getirdigi ziyaretci sayisi sadece 2 taneydi yanlis hatirlamiyorsam, ama kesinlikle daha fazla degildi. Bize sunulan su kadar link paylasin o linki suraya kopyalayin yok efendim sonra sunu yapin bunu yapin falan filan. Ki yaptimda hani noldu hic bir sey. Tamda ben bu Bumerang denen olayin bloglari sömürmek amacli yapildigini düsündügüm vakitlerde, bir yazar arkadasin yazisiyla karsilastim ve ne kadar hakli düsündügümü bir kezde orada anladim.

Bana öyle geliyorki Bumerang yöneticileri reklam verenlerden sadece parayi kendisi alip, isin en önemli kismini yani reklam verenlerin, reklamini yapmayi bloggerlara birakiyor. Ama bloggerlara ödenilen ücret ya 1 tl, yada 2. Bilmiyorum acaba bugüne kadar bumerangtan gercekten gelir saglayan birisi varmi ????

Bence bu Bumerang olayi Blogger lari ciddi bir sekilde zarara ugratiyor, yani o kadar emek verilen BLOGLARIMIZ sömürülüyor.

Böyle bir post yazmak istedim cünkü gercekten ciddi anlamda düsündüm ve rahatsiz oldum. Belki yanlis düsündügümü düsünenler olabilir ama ben yinede kesinlikle hakli oldugumu düsünüyorum.?

Peki sizin görüsünüz nedir bu konuda gercekten ama gercekten merak ediyorum lütfen yorumlayin !!!

Hani yazinin basinda demistim ya bir yazar arkadasimin yazisini okuyunca daha hakli oldugumu anlamistim diye, iste o yazi sizce haksizmi !!! Eminim sizde hak vereceksiniz !!!


bumerang Hürriyet Bumerang ve Bloggerlara zararları


BUMERANG VE BLOGGERLARA ZARARLARI

Hürriyet Bumerang ve Bloggerlara zararları

Geçtiğimiz gün rastgele karşılaştığımız birkaç blogger arkadaşla çok kısacık Hurriyet’in sunmuş olduğu Bumerang üzerine muhabbet etme fırsatı elde ettik. Bende dedim ki Bumerang sömürülmekten başka bir şey değildir. Bunu sistemi kötülemek için yazmıyorum çünkü sistem nereden bakarsanız bakın birilerini sömürmek için kurulmuş olduğunu size anlatıyor. Yine de ben bu arkadaşlarıma Bumerang’ın gerçek yüzünü göstermek için güzel bir yazı hazırlamak istedim. Böylece Bumerang kullanmalı mıyım? Sorusu aklında olan diğer bloggerlar da bu konuya bakıp belki mantık yürütebilirler.



Bumerang & Sitenizden çıkışı sağlanan dogal backlinkler

SEO için backlinklerin ve sitemizden dışarıya verilen link çıkışlarının önemini muhakkak biliyorsunuzdur. Bumerang bunu paramparça eden zincirin ilk halkasıdır. Sitenizde yayınlanmasını istediği her içerikte sitenizden en az birer doğal Do-Follow link çıkışı elde etmiş olur. Bunun masrafı da onlara görünen olarak 1 ya da 2 TL ama aslında hiç değildir.

Tanıtım yazısını bedavaya getirmek

Normalde sitenizde yayınlamış olduğunuz teklifler şeklinde serbest piyasadan tanıtım yazısı almanız demek ortalama olarak 5 TL ile 100 TL arasında sitenizin istatistiklerine göre gelir elde etmek demektir. Bumerang ile ise sadece 1 TL (Tekliflerin değişmesi bir şey ifade etmiyor çünkü 5 – 10 TL’lik tekliflerin verildiği sitelerde kullanılması tamamıyla israf demektir.) elde edersiniz.

Aynı anda girilen içerikler ve özgünlüğün ölümü

Bildiğiniz gibi Bumerang teklifleri üzerinde kesinlikle herhangi bir değişiklik meydana getiremezsiniz. Yapmanız gereken tek şey olduğu gibi kabul edip bloğunuza girişini gerçekleştirmektir. Ancak unuttuğunuz nokta şu ki bu içeriği sizinle aynı anda onlarca blog daha giriyor. Bu da Google gözünde bir spam olarak algılanıyor. Hepsi birbirinden farksız binlerce içerik…

Moda bloğunda Teknoloji reklamı ne alaka?

Verilen tekliflerin sitenizle genel olarak alakası yoktur. Siz moda bloğusunuzdur ancak verilen teklif teknoloji üzerine bir tekliftir, sizde teklifi kaçırmamak için bunu alır bloğunuzda yayınlarsınız. İyi ama moda bloğunda sizce Teknoloji reklamı görmek ne kadar iç açıcı bir durum olabilir?

Sosyal Medya akademileri ve Bumerang

Eğer sosyal medya akademilerini(ücretli akademilerden bashediyoruz) takip eder programlarına bakarsanız muhakkak Bumerang eğitimininde bunların arasında yer aldığını görürürsünüz. Çünkü bu sistmei kullanan binlerce bilinçsiz arkadaş 50 TL için bloglarını ve bloglaırnın sosyal medya hesaplarını heba ediyor. Bu size kar sağlamıyor olabilir ancak yayıncılar büyük anlamda gelirler elde ediyorlar.

Kaç kere yazarkafe okudunuz?

Genel olarak kullanan blogcuların kendini savunma şekli budur. “Ama yazar kafe var” var da ne var sanki? Bugüne kadar kaç kere yazarkafe üzerinden içerik takip ettiğinizi bir düşünün ben yıllardır blogculuk hayatım boyunca hiç yazarkafeden içerik takip etmedim. Eğer siz takip ettiyseniz söyledikleirmin hepsinin üzerine sünger çekip kendi bildiğinizi yapmaya devam edin.

Politikalar da saklanan tuzaklar!

Kullanım sözleşmesi gereği Bumerang üzerinden elde ettiğiniz gelirleri hiç kimse ile paylaşamazsınız. Bunun anlamı sizce ne demek oluyor? Hadi biraz kendimizi fesatlığa yoralım. Dünyaca ünlü milyonlarca reklam sistemi var, hangisinin kullanım sözleşmesinde gelirlerinizi başka biriyle paylaşamaz şeklinde bir madde var?  Benim bildiğim kadarıyla sadece Bumerang!

1 TL’lik teklifler ile ilk ödemenizi ne zaman alabilirsiniz?

Ortalama olarak düşük hitli sitelerin aldığı teklifler 1 TL ile 2 TL ye mal oluyor. Dikkat etmeniz gereken nokta ortalama olarak 35 reklam yayınladıktan sonra ödeme alacaksınız, peki ne kadar? Sadece ödeme eşiğine ulaştığınız için 50 TL

 Ne yapmalı?

Bumerang sisteminde yer almaktan bir an önce vazgeçip gerçek kazanç kapılarına yönelmeye başlayın. Bunun başında Adsense gelmektedir. Ancak bloğunuz üzerinden gelir elde edebileceğiniz 24 popüler yolun olduğunu unutmayınız. Önümüzde ki günlerde kazanç için tekrar bir yazı ile karşınızda olacağım.


 http://www.yazarbozar.org



Sevgiyle Kalin...

40 yorum:

  1. Sevgili kardesim Neslicim,bumerang hakkinda bir yazi hazirliginda oldugum icin kisa bir yorum yazmak zorundayim sebebi ise bu yaziyi uzun zaman hazirliyir olusum,notlarimin kendi goruslerim degil hadis ayet uzerinden yazilma isyegimdir..canisi,keske sadece bloglar somurulseydi..sadece bunu soyleyecegim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim keske yorumunuda düsüncelerinide yazssaydin ama ben senin bumerang hakkindaki yazini merak la bekliyor olacagim vede blogumdada yayinlamak isterim izninle. Tesekkür ederim yorumun icin.

      Sil
  2. Bende bu yazılara sonuna kadar katılanlardanım..Reklam ücretlerinin nekadar yüksek olduğunu biliyoruz artık..Normal firmalardan bir tanıtım yazısı en basit bir sitede 20 tl.den başlar..Bunlar bu 20 tl. yi 20 bloga reklam vererek harcıyıor varın gerisini siz düşünün..Ayrıca son olaylarla ilgili örgütlemek adına bana gelen maillerde beni oldukça rahatsız etti..
    Bende üyeyim ama verdiği her reklamı yayınlamıyorum..Nekadar gelir elede edildi derseniz , hiç !
    Hadi elde edildi desem 100 tl. geçmez..Oda beni zengin etmez..
    Bende o yazıyı yazan arkadaş gibi çok farklı reklam seçeneklerine yönelme taraftarıyım..
    Blogunuzu özgün tuttuğunuz ve alexa'nız düştüğü sürece birçok şirket tanıtım yazısı vermeye başlayacaktır..
    Paylaştığın için teşekkür ederim canım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni düsünceleri paylasiyoruz canim cok tesekkür ederim yorumun icin. Bana bir cok reklam teklifleri geliyor hatta. Verilen ücrete sasirdim bile. Bumerangin neden ben reklamini yapiyorumki yada yapiyoruzki?

      Sil
  3. ben blogcuları anlamıyorum

    blogunu daha yeni acmıs yada hiti az olan blogcular her tarafa reklam koyup bumerang uyesi oluyorlar

    sen blogunu once googlede bi yerlere getir kitle kazan konularin indexlensin tiklanma sayisi belli bir seviyeye gelsin zaten otomatikmen sana reklam vermek isteyenler cikacaktir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklisiniz, zaten reklam aldikca bunu daha iyi anliyorum. Tesekkür ederim yorumunuz icin.

      Sil
  4. Bende üyeyim ..
    İnsan bir blogu olunca geniş kitleye duyurmak istiyor çünkü vakit harcanıyor.Bende bumeranga bir umutla kaydoldum.Umudum dün gitti zaten birsürü şablonunu koydum.Sosyal medyada paylaştım bana hiçbir faydası olmadı.Dün şablonlarının çoğunu kaldırdım.Bugün bu yazıyı gördüm hepsini kaldırıyorum şimdi.Gerçekten sömürüyor çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canim bende bu hatayi yaptim malesef, insallah bundan sonra bir cok blogger aynen bizim gibi düsünür ve geregini yapar. Yorumun icin tesekkür ederim...

      Sil
  5. Merhabalar. Yazınız ve diğer yazıyıda okudum. Ben bloğ açalı henüz 10 ay oldu. Ama bumeranga hergün tarif yüklüyorum .Yüklemediğim zaman tıklanmamda çok fark oluyor. Yazarcafe okunmamış olsaydı eğer. sabahın henüz 9,30 unda yayınlanan benim henüz linkini dahi facemde yayınlamadığım çok basit bir peynirli ekmek tarifi o an ki Yazarcafe üyeleri tarafından nasıl oluyorda tıklanıyor. Ben link yayınlayıncada tabii artıyor. ama şu konuda size katılıyorum. Bumeranga yüklediğim ve linkini paylaştığım her tarif benden çok onlarında tıklanmasını sağlıyor ama zaten buraya tarif yüklerken bunu göze alıyoruz. Yani ben zararını görmedim. Reklama gelince.. :)) Hani adense deniliyorya ben 10 ayda adenseye 10 kere başvurdum hep robot gibi aynı yazı geldi. bloğuma bakılmadı dahi. sanırım adenseden eskiden reklam alanlar çok daha şanslı.. Yeniler alamıyor yada çok zor.. Bend epara kazanmak isterim tabii. İnşallah bizleri farkeden reklamcılar olur. Farkediliyoruz yavaş yavaş. Ama emeklemedne yürünmez. Benim tanıtımımda bumerangın faydası var. Ama bunu istemiyorsam da beni kimse bağlamıyor bu tamamen kendi alışkanlığım. Oraya tarif yüklemezsem içim boş kalıyor sankii. Uğraşıyorum dediğiniz gibi ama bunun görülmesinide sitiyorum.. Sevgiler ve paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iste canim bumerang buna engel oluyor emeklerimiz gözükmüyor. Sadece tiklaniyor peki baska ne oluyor hic, bumerang tarafindan emeklerimiz sömürülüyor. Tabi herkesin anlayisi farklidir, saygi duyuyorum fikirlerinize. Tesekkür ederim yorumunuz icin.

      Sil
  6. Peki ne yapmak gerek? Hesabı silmek işimizi görür mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hesabimi silmedim ama reklamlarini yayinlamiyorum kaldirdim

      Sil
  7. hiç bir fikrim yoktu konuyla ilgili sayende fikir sahibi oldum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim canim cok tesekkürler yorumun icin. Bu arada facebookta göremiyorum seni ?

      Sil
  8. benim konu hakkında fikrim yoktu, bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum

    YanıtlaSil
  9. Ben çok etkilendim yazınızdan. Paylaşım için çok teşekkür ederim. Zira yılların blog yazarıyım. Bilirsiniz az çok. Neden bu kadar sayfa gösterim az diye hayıflanıyorum. :-(

    Tüm tariflerimi sildim. Bundan sonra eski tariflerimi kopyalayıp yeniden mı yayinlayayim. Yoksa zamanla düzelir mı bilemiyorum. :-S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim sormak istedigim neden tariflerini sildin ? Sayfa gösterimi az diyemi ? Eger öyleyse, simdi artik sosyal medya denen bir olay var bilmiyorum facebook, instagram, twitter, pinterest gibi sosyal alanlardada gözükmelisin vede oradada paylasimlarini tariflerini paylasmalisin. Bence emeklerini silmemeliydin zamana birak eminim artikcaktir gösterim sayin.

      Sil
    2. Yolda iken yazmıştım. Eksik yazmışım. Pardon. Bumerang'daki yazar cafe'deki paylaşımlarımı sildim. Blogda tarifler duruyor.. O alanlarda da sık sık paylaşımlar yapıyorum. Twitter'da ve facebookta ciddi arkadaş ve takipçim var. Hayırlısıyla artar insaallah. Başınızı ağrıttım yorumlarla. Ilginize çok teşekkür ederim. Selamlar. :-)

      Sil
    3. Yok canim öyle sey olurmu basimi agritmak gibi. Herzaman beklerim. Canim insallah emek verdigimiz bloglarimizdan karsiligini görürüz. Ben tesekkür ederim :)

      Sil
  10. merhabalar..çok geçte olsa bloğunuzu keşfetmiş bulunuyorum:)ayrıca ilk kez bumerangı eleştiren bir blog olmanız dikkatimi çekti.bende bumerangın sömürüden başka birşey olmadığını düşünüyorum.üstelik ülkemizde yaşanan son olaylar deneniylede sürekli geziparkına davet eden mailler atmasıda beni oldukça rahatsız etti ve üyeliği iptal ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumu ziyaretin icin cok tesekkür ederim canim mutlu oldum. :) Bumerang+Hürriyet ayni sey. Bloglarimiza zarar vermekten baska bir sey degil bu. Reklami cok güzel bir sekilde aliyor hürriyet yani bumerang daha sonrada blogger lara cok güzel bir sekilde reklamini yaptiriyor bedava. Sonucta emek sarf ediyoruz tabiki emegimizin karsiligini almaliyiz ama Bumerang tan degil. Bana gecen gün bir reklam teklifi geldi günlügüne 30 Tl vereceklerini söyledi sasirdim gercekten. Oysa Bumerang ne kadar veriyor 0,02 kurus... Üstelik üzerinede link paylasimi yaptiriyorlar yine bedavadan. Yani bilmiyorum anlatmak istedigimi anlatabildimmi. Keske bunu herkes anlasa bütün blogger lar...

      Sil
  11. Banada teklif geldmisti genis çapli arastirma yapmistim ve gerçekten yararli degil zararli oldugunu ogrenince gelen maili silip yoluma devam etmistim. Bu aydinlatici bilgilerin için sagol canim.

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler.
    ama bende bu blogspotta günlük ziyaretçi sayısının 1000' leri aştığı durumda neden hiç yorum yazılmadığında çok şikayetçiyim. sanırım bu tarz yerler dediğiniz gibi sömürüyor bloglarımızı. ben bırakma noktasına gelmek üzereyim. her gün yorum geldiğinde zevkle okumak arkadaşları ziyarete gidip yorum yazmaları özledim. hatta benim yorum yazdığım arkadaşlarım bile iadeyi ziyarete gelmiyor. herkes tutturmuş bir reklam. bırakın bu da hobimiz olsun değil mi?
    bilgileri için çok teşekkürler üyesi değildim bumerangın olmamada .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Yazdıklarınıza saygı duyuyorum tabiki ama birkaç düşüncemi sizlerle paylaşmak isterim
    Öncelikle blogu açanların çoğu bir aydan sonra veya 2 aydan sonra hemen para kazanmaya geçmek istiyor.Giriyorlar google adsense e tabikikabul edilmiyorlar google çok zor reklam veren bir site bunu deneyenler araştıranlar bilir.Sudan sebeplerle reklam alamazlar.Daha sonra başka reklam sitelerine arayışta bulunurlar.İşte bir tanesi Bumerang Hürriyet bumerang ilk başta sitenizin tanıtımını yapar sizde hurriyetin şablonlarını koyarsınız üyelik almak kolaydır.İlk teklifler belki 1-2 tl gibi gülünç rakamlar olabilir ama daha sonra fiyatlar 30 40 tl ye kadar çıkabilir tanıdığım arkadaşlarım 1 yılda 70.000 ziyaretçi alan bir siteye bile 30 tllik reklam aldı bumerangdan.Yani bumerang işi biraz sabır gerektiren bir iş.

    Yazı içinde teşekkür ederim benim düşüncem bu saygılar :)

    YanıtlaSil
  14. Bende bu işten sıkıldım ve bu konuda arama yapıyordum ve sizin yazınızı gördüm gerçekten güzel bir yazı olmuş teşekkürler ^^
    Bu arada blogger kullanıcılarınada hak vermek gerekir çünkü emek verdikleri bloglardan kazanç sağlamak istemeleri hakları ve adsense kayıt olmak oldukça zor onlarda kazanç sağlama hayalleri ile kolay kayıt olabilecekleri adrese koşuyorlar buda bumerang oluyor :)

    YanıtlaSil
  15. yorumları okudum galiba aradaki tek şanslı benim :) sitemin trafiğine göre değişiyor ama iyi paralar kazanıyorum söylemeden geçmiyim sadece biraz beklemek gerekiyor

    YanıtlaSil
  16. Bence de haklisiniz bende silecegim uyeligimi tesekkürler yaziniz icin bloglarinizi bumerang tarzi baska sitelerede aktarabilirsiniz. Fakat direkt fark edilmek daha iyi

    YanıtlaSil
  17. ben gelir kazanıyorum ama pek fazla değil 30 tl kazancım var ayda dediğim gibi fazla değil ama 1 2 3 tl den daha fazla en azından adresi blogumun : http://trstardollmagazine.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  18. Öncelikle şunu söylemeliyim en basit bir blogta yada bir sitede tanıtım yazısı 5 Tlden başlar diğer arkadaşların dediği gibi 20 Tl den başlama olayı yalandır.(Yıllarca tanıtım yazısı almış ve satmış birisi olarak yazıyorum) İkinci olarak Bumerang önceden gayet iyi hizmet etmekteydi yazıları kendi sayfalarında yayınlayarak günde 800-900 hit aldığımı hatırlarım ama bu deidğim gibi önceden di şuanda 10-20 hit anca alınmaktadır.Bumerang reklamlarına gelince kimse kimseyi zorlamıyor sonuşta isteyen ekliyor istemeyende eklemiyor ayda 3 teklif alan biri 10 Tl den 30 Tl para kazanır 20'de adsenseden kazansa 50 Tl para 4-5 te tanıtım yazısı satsa 20 Tlde ordan 70 Tl ayda para bu para ile kimse ne zengin olur nede fakir anca site masraflarına harcarsınız olaya bu gözle bakmak gerekir bence.

    YanıtlaSil
  19. Bu yazıyı eski blogum olan Yazarbozar'da ben yazıp yayınlamıştım. Blogum daha sonradan el değiştirmişti, şimdi de kapanmış. En azından yazdıklarımın başka bir blog sayfasında yer alıp hala insanlara yol gösterdiğini görmek beni mutlu etti. :)

    YanıtlaSil
  20. Bumeranga balıklama atlayacaktım ama bu yazı sayesinde vazgeçtim. En iyisi sitemi daha da geliştirmek. Belki ilerde parlak bir konuma gelirim:)

    YanıtlaSil
  21. www.windowsphone8haber.com isimli siteme platin üyelik verdiler. şu ana kadar 3 yayın yaptım. 41 tl birikmiş param var.3-4 ayda bir teklif geliyor. 1 teklif 9 tl idi diğerleri 16 tl 1 ay yayınlıyon.

    YanıtlaSil
  22. ama yazarkafe bana pek bir şey getirmiyor gerçi bende çok takmıyorum. belki düzenli paylaşsam trafik getirir.

    YanıtlaSil
  23. bumerang üyesiyim ilk teklifimi hemen aldım, sitemi ziyaret edebilirsiniz... http://hastaliktakip.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  24. Merhaba ben yeni bir üyeyim. Bumerang onermiyorsunuz, adsense herkesi bünyesine almıyor. İzlediğiniz yolu paylaşır misiniz ?

    YanıtlaSil
  25. blogta 4 yılımı bitirdim. gerçi geçen 4 yıl boyunca çok fazla blogum için çalışma fırsatım olmadı. Tek istediğim bir çok kişiye ulaşmaktı. Kendi kendime konuşuyor gibi olmak beni çok üzüyor çünkü. Geçen ay bumerangtan haberdar oldum ve yeterki insanlara ulaşayım benim farkımda olsunlar ve yeni yazılarım için bana itici güç versin dedim. Açıkçası şu noktada ilk düşündüğüm para değil. Gerçek takipçi kitlesi oluşturmak ve yazmak için o hevese sürekli sahip olmak. Az önce tam olarak ne olduğunu tam da bilemediğim bumeranga üye oldum. Ödeme kısmını doldurmamıştım ve bir araştirayim derken yazınızı buldum. Şimdi düşünüyorum. Hata mı yaptım? Nasıl arttırcam ben bu site trafiğimi? Yardım bekliyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...