1 Nisan 2017 Cumartesi

GÜNEY KORE DiZiLERi - JUMONG - EFSANE PRENS


Bundan sonra blogumda izlemekten keyif aldigim sadece begenerek izledigim Güney Kore dizilerini de yayinlamak istiyorum. Ayni zamandada dizi tavsiye, öneri, fikir amacli yayin olarakta düsünebilirsiniz.

Öncelikle kisaca neden Güney Kore dizisi izliyorum? Aslinda benim icin cok yeni bir sey degil Güney Kore dizileri. Cok uzun yillardan buyana izliyorum. Ama bugüne kadar blogumda paylasmaya gerek duymadim nedense. Güney Kore dizilerinin ilgimi en cok ceken yani 16. bölümde yada 20. bölümde finale gitmesi, ayrica haftada iki yeni bölüm vermeleride ayri bir keyif veriyor bana.

Türk dizileri izliyorummu derseniz, hayir izlemiyorum yada söyle söyleyeyim izleyemiyorum cünkü 10 yil sürüyo :) yada daha fazla vede belli bir yerden sonra sacmalama senaryo üretmeleri diyeyim.

Bu güne kadar severek vede cok begenerek izledigim Güney Kore dizileri ara ara blogumda paylasacagim insaallah. Tabi izledigim ama begenmedigim bir cok dizide oldu ama dedigim gibi sadece begenerek ve severek izledigim sürükleyici dizileri paylasmak istiyorum dizi önerisi olarak dizi severler icin.

Ben en cok Güney Kore Tarihi dizilerini seviyorum. Sanirim tarihe merakli birisi oldugum icindir. Özellikle Güney Kore geleneksel kültür kiyafetleri cok hosuma gidiyor. Tarihi dizilerde giyilen eski  geleneksel kiyafetleri  erkeklere cok yakistiriyorum. Bayanlarin giydikleri geleneksel hanbok kiyafetleride ayni sekilde.

Ve simdi size daha dogrusu beni Güney Kore dizilerine hayran birakan izledigim  Kore dizilerinden birtanesi olan (  Jumong - Efsane Prens ) dizisini tanitmak yada tavsiye etmek istiyorum. Bu arada Jumong - Efsane Prens dizisi 81 bölümlük bir diziydi. Eger sizde benim gibi tarihi dizi severlerdenseniz yada Güney Kore dizisi hayraniysaniz mutlaka bu diziyi izlemenizi öneriyorum gercekten sürükleyici, romantik, drama ve muhtesem bir dizi diyebilirim. Diziyi izlemek icin illaki hayranida olmaniz gerekmiyor tabiki diziseverlerdenseniz mutlaka izleyin derim.

Simdilik baslangici böyle yapmak istedim. Zamanla ara ara bu güne kadar baktigim bütün Güney Kore dizilerini paylasicam kendi yorumum elestirilerimle birlikte insallah. Üstelik sunuda belirtmek isterim ben Orjinal Güney Kore diliyle izlemesini seviyorum tabi Türkce alt yazili olarak. Kesinlikle dublaj dizinin keyfini kaciriyor bu tabi benim görüsüm. Sahsen tavsiyem Türkce altyazili orjinal dili ile izlemeniz...

Bu arada kücük bir not severek izledigim bir kac Japon dizileri önerilerindede bulunucam, japon dizileri genelde lise tarzi dizileri oldugu icin o kadar sevmiyorum. Ama aralarinda bir kac tavsiyede bulunabilecegim dizileride var....









JUMONG - EFSANE PRENS

OYUNCULAR

Song Il Goog - ( Jumong ) 

Han Hye Jin - ( Soseono )

KONUSU

Kore tarihinin bir bölümü üzerine kurulmuş bir dizidir. Başlarda 60 bölüm olarak çekilmesi düşünülmüş olsada elde etmiş olduğu başarıdan dolayı 81 bölüme kadar uzatılmış dizi Goguryeo krallığını ve Jumaong (Dongmyeongseongwang) un hayatını konu almaktadır.
Gojoseon, Çin Han İmparatorluğunun eline geçmiştir ve geriye kaldan yönetimi birbirinden ayrılmış olan şehirlerin Han imparatorluğuna karşı koyma şansı yoktur. Zalim Han imparatorluğu esir olarak aldığı Gojoseon halkını hapseder ve imparatorluğun yeni silahlarını onlar üzerinde kullanır


Efsanevi asker Hae Mo-su , Buyeo Hükümdarlığı prensi Geumwa ile Han’ın bu vahşetine son vermek ve Da-Mul Gun’u kurmak için Wiman-Chosun şehrinin tutsaklarını korumaya çalışan bir gurup asker ile el ele verirler. Hae Mo-su Han’ın askerleri ile yaptığı savaş sonunda yarı ölü yarı canlı olarak nehre düşer.


Haebaek kabilesi prensesi onu bulur ve tekrar sağlığına kavuşmasına yardım eder. Tamda aralarında bir ilişki başlarken her nasılsa Hae Mo-su yu arayan Han Haebaek kabilesi prensesin onu koruduğundan ve Hae Mo-su kabileye sığınmasından şüphelenir ve kabileyi yerle bir eder. Hae Mo-su son anda kurtulur ve göçebe bir kabile olan Gyeh-Ru nun kervanına katılır.


Tüccarların başı aynı zamanda Gyeh-Ru kabilesininde başıdır, Hae Mo-su ya kim olduğunu bilmeden ona kervanda bir iş önerir. Yeon Ta-Bal, Hae Mo-su’ya kendi koruması ve çadırının altına girmesi gerektiğini anlatır ve kervandakiler ile tanışmasını, kaynaşmasını sağlar. Tamda konuşmanın ortasında Haebaek’ten bir haber gelir ve herkes yeni misafirlerinin yüzündeki o korku dolu ifadeyi görür ve bu nedenle Yeon Ta-Bal Hae Mo-su’dan şüphelenmeye başlar. Ertesi gün kervan yola çıkar ancak Yeon Ta-Bal’ın eşinin doğum sancısı çekmeye başlamasıyla kervan durur.


Kervanın durmuş ve sonradan Yeon Ta-Bal’ın Seo-No adını verdiği bebeğinin doğumu sırasında kervanı koruma görevi Hae Mo-su ya verilmiştir. Doğum sonrasında Yeon Ta-Bal ticaret içinde bulundukları Han Dynasty aracılığı ile Hae Mo-su nun kaçak olduğunu ve yakalanması için başına ödül konduğunu ögrenir. Ancak gerek kızını tehlikelere karşı korumuş olması gerekse kervanı savunması nedeni ile Yeon Ta-Bal’ın Hae Mo-su ya olan güveni tamdır ve bu nedenle onu ele vermemeye karar verrir.


Hae Mo-su Geumwa ‘ya geri döner ve çatışmayı kabul eder. Ancak, Damulgun (Damul ordusu) esirleri özgür bırakmak için ellerinden geleni yaparkan Han’da Damul ordusu esirleri kurtarmaya geldiğinde onlara saldırmak için ordusunun bir bölümünü esir gibi saklamaktadır. Tuzağa düşürülen Damul ordusu ,sahte esirler ve zırhlı süvariler tarafından öldürülür ve Hae Mo-su yakalanır. Han’ın emriyle Hae Mo-su ya işkence edilir ve gözleri kör edilir.

Geum-wa, herkesin kör sandığı ama ata bile binebilen Hae Mo-sunun özgür kalması için verdiği savaşı kazanır Hae Mo-su özgür kalır. Geum-wa bir şatoda tuzağa düşürülmüş olan Hae Mo-su’yu kurtarmak için edindiği görevde başarılı olamadığını çok geçmeden farkeder. Hae Mo-su bir okçu tarafından vurulmuştur ve muhtemelen nehrin kenarında ölmüştür.

Haebaek prensesi Hae Mo-su ‘nun çocuğunu doğurmuş, Buyeo Hükümdarlığının prensinin yanına gider. Haebaek prensini hamile bıraktıktan sonra, Jumong, Buyeo prensi olmuştur ve Haebaek prensi yeni kurulan İmparatorluğunda isteği ile artık bir saray cariyesidir. Jumong babasını öğrenecektir, öz ve üvey kardeşleri ile birlikte vahşi bir rekabete girecektir, So Seo-No olan aşkı, ve sonunda Da-mul Gun’ı yeniden canlandıracak ve Goguryeo kuracaktır. 

( Alintidir ) 

 


Hoscakalin.....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...