4 Nisan 2017 Salı

MOON LOVERS SCARLET HEART: RYEO



Izledigim Güney Kore Dizileri arasinda 2016 yapimi Moon Lovers - Scarlet Heart: Ryhe. Benim gercekten bölümlerini sabirsizlikla bekledigim bir diziydi. Sonu istedigim gibi bitmesede yinede cok güzeldi. Güney Korede o kadar reyting almadi diye duydum ben ama dünya genelinde cok yüksek derecede reyting alan bir dizi. Le Jun Ki dizilerini vede filmlerini en ama en cok begenerek izledigim Güney Koreli erkek actördür. En cok tarihi dizilere yakistiriyorum kendisini. Bayan oyuncu IU da ayni sekilde  severek dizilerini izledigim bayan oyuncular arasinda.

Diziyi izlemek isteyen devam okumasin cünkü spoiler geliyor :)





MOON LOVERS - SCARLET HEART: RYEO


20 Bölüm

Fantastik, Dram, Romantik


OYUNCULAR

Lee Jun Ki  ( Wang So 4. Prens )

IU ( Hae Soo )


Dizinin kisaca özeti, hikaye Goryeo rejiminin erken dönemlerinde geciyor. Simdiki cagda yasayan 25 yasinda Hae Soo ( IU ) tam günes tutulmasi yasandigi sirada gecmis zamana yani Goryeo dönemine gider ve kendisini 8. Prensin karisinin kuzeni olarak bulur. 4. Prens Wang So dönemde herkesin korktugu acimasiz bir prensdir. Kücük yasta saray disinda baskalari tarafindan büyütülmüs ama hep Anne özlemi ceken aslinda iyi kalpli birisidir.

( Burada hemen bir parantez acmak gerekirse Annesinin önce ben üvey oldugunu sandim ama degildi gercek Annesiydi anladigim kadariyla. Neden kötü davraniyordu bilmiyorum anlamadim üstelik bununla ilgili bir sahneyede rastlamadim yanlis hatirlamiyorsam )

Hea Soo sarayda bütün prenslerin sevgisini kazanmis ama bir türlü 4. Prensle anlasamamislardir. Hea Soo aslinda 4. Prens Wang So nun neden bu kadar kötü kalpli bir insan oldugunu anlamisdir ve ona yardimci olmak ister. Ve 4. Prens Wang So artik  Hea Soo nun ugrunda zehirli cayi icecek kadar ona asiktir. Hea Soo ise 8. Prense asiktir.


8. Prensin karisi hastalanir ve vefat eder. Ve Hea Soo ve 8. Prens artik birbirlerini sevdiklerini daha fazla gizleyemez. 4. Prens ama Hea Soo hic bir sekilde rahat birakmayacaktir ve Hea Soo yu bir sekilde hep koruyacaktir. 8. Prens taht hirsi yüzünden Hea Soo yu yalniz birakacaktir en ihtiyac duydugu anda yaninda 4. Prens Wang So olacak. Bu olaydan sonra Hea Soo nun hisleri degisecek ve kalbi 4. Prens Wang So ya asik olacaktir.




4. Prens Wang So nun babasi Kral öldükten sonra bir sekilde yerine 4. Prens Wang so gecer ve Hea Soo ile evlenmek ister ama malesef  bir cok engeller cikar. 4. Prens Wang So baska anneden olan kizkardesiyle evlenecek ama asla Hea Soo dana vazgecmeyecektir.

4. Prens Wang Soo birzamanlar Hea Soo nun 8. Prense asik oldugunu ögrencek ve onu bir daha görmeme karari alacaktir. Tabi bu Hea Soo icin cok aci bir cezadir cünkü 4. Prensi cok sevmektedir. Hea Soo artik saraydan cok yoruldugu icin baska bir Prensle evlenir ve o prensin sarayina gider. Prensin sarayinda  4. Prens Wang So nun özlemini cekmektedir ve her gün ona mektuplar gönderir ama asla bir cevap alamaz. Bu arada 4. Prens Wang So dan hamiledir ve bir kizlari olur.




Hea Soo cok hastadir ve bir gün vefat eder. 4. Prens duydugunda ise cok gectir ve hic acmadigi mektuplari acar okur ve cok pismanlik duyar ve Hea Soo nun yanina gelir ama külleriyle karsilasir. Hea Soo simdiki modern caga o sirada geri dönmüstür.


4. Prens Wang So kizini yillar sonra görecektir ama babasi olarak Hea Soo nun evlendigi prensi bilmektedir. Bir sekilde karsilasirlar ve kendi kizi oldugunu ögrenir.




Bu sahneden sonra araya Hea Sooyla birlikte sahneleri cikiyor ve bu sekilde bitiyor.


Bu dizide en cok aklimda kalan sahne ise cok ilgimi cekmisti hatta sasirmistim. Assagidaki sahne tanidik geldimi :) hala bizim kültürümüzde de olan kirmizi duvak acma sahnesi...






Dizinin sonu mutlu mu yoksa mutsuzmu bitti gercekten tam olarak bende anlayamasamda yinede güzeldi. Umarim ikinci sezonu cekilir. Ben diziyi tam ayrintilariyla özetlemedim.


Neyse biraz uzun oldu sanirim :) dizi tavsiyesi isteyenler icin güzel bir dizi izlemeye deger.... Yazi hatalarim olduysa özür diliyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...